sobota, 15 listopada 2014

OKOŁOKUCHENNIE: Ciasteczka serowe z jabłkiem

Po czym poznać, że nadeszła jesień? Chce mi się piec! I chociaż pogoda za oknem przez ostatnie dni nie miała nic wspólnego z jesienną szarugą (i bardzo dobrze!), to mój piekarnik działa na pełnych obrotach. Wpisów ciasteczkowo - ciastowych będzie więc sporo - kolejne zdjęcia czekają na dysku na swoją kolej.


Przepis na ciasteczka z twarogiem i jabłkami znalazłam w książce Kingi Paruzel Nie...zwykła kuchnia. Zmieniłam w nim tylko tyle, że mąkę pszenną zastąpiłam ryżową i był to całkiem dobry pomysł: ciasteczka przyjemnie "chrzęszczą" między zębami.

Zrobicie je naprawdę szybko: przygotowanie ciasta to około 10 minut, 20 minut musi leżakować w lodówce (chociaż zdaje się, że ja ten etap pominęłam), potem ciasteczka na 15 minut lądują w piekarniku. A smakuję naprawdę dobrze! 

Przepis na ciasteczka serowe z jabłkami

Składniki:

250g białego sera
mąką ryżowa
łyżeczka proszku do pieczenia bez fosforanów
szczypta soli
2 jabłka
cytryna
jajko
cukier trzcinowy

Przygotowanie:

* Ser rozdrabniamy, dodajemy do niego cukier, skórkę otartą z cytryny, sól i proszek do pieczenia.

* Całość wyrabiamy, dodając tyle mąki, ile zbierze ser. Całość nie powinna się kleić. Gorowe ciasto wkładamy na 20 minut do lodówki. 

* Jabłka kroimy w cienkie talarki i skrapiamy sokiem z cytryny. 

* Ciasto rozwałkowujemy na blacie na grubość ok. 1/2 cm, wycinamy krążki, które smarujemy roztrzepanym jajkiem. Na każde ciastko nakładamy jabłko, posypujemy cukrem trzcinowym.

* Ciasteczka pieczemy w temperaturze ok. 180 stopni przez 10-15 minut, aż się zarumienią. 

Smacznego! :)

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...